Díky internetu se hledání vhodného pronájmu nebo nemovitosti ke koupi stalo výrazně jednodušším a ani jsme se nenadáli a přišly praktické aplikace pro mobilní zařízení. Podívejme se, jak se Češi s technologickými novinkami při hledání nového bydlení sžili.
Zájemce o nemovitost hledá multikanálově
Nejčastější strategií, kterou zájemce o nové bydlení používá, je podle časopisu REALCITY tzv. multichannel. Tento pojem reprezentuje hledání vhodného bytu či domu skrze mnoho různých kanálů – v tištěné inzerci, ve specializovaných realitních časopisech, na vývěskách realitních kanceláří a samozřejmě na internetu.
Do tohoto mixu nově přicházejí mobilní aplikace, které např. za pomoci GPS agregují nabídky realit ve vašem nejbližším okolí, nebo pomocí různých parametrů vygenerují nemovitost vám přesně na míru.
Trocha statistik o realitních mobilních aplikacích
Podle dat ČSÚ za rok 2012 má přístup k internetu z mobilu zhruba 19 % všech uživatelů internetu v ČR. Ze socio-demografického hlediska nejčastěji používají mobilní telefon k surfování po internetu muži ve věku 16–24 a 25–34 let. Tato skupina je pro realitní kanceláře jistě velice zajímavá, neboť první věková kategorie bude pravděpodobně hledat svůj první pronájem, zatímco ta starší se bude poohlížet po bydlení do osobního vlastnictví většinou v kombinaci s hypotečním úvěrem.
Ze statistik Google ČR se dozvíme, že loni bylo přes mobilní telefon zadáno 5 % všech vyhledávacích dotazů týkajících se nemovitostí. 1 z 10 zájemců tak nyní hledá nemovitost mobilem a podle odhadů společnosti Google by se v roce 2014 mělo toto číslo zdvojnásobit. Už dnes chodí na server Realcity.cz 8 % lidí z mobilních zařízení, což tuto předpověď podporuje.
Mobilní aplikace Realcity – váš parťák pro hledání nemovitostí
Ještě jste žádnou realitní aplikaci pro mobilní telefon nezkusili? Začněte s první realitní aplikací v ČR od realitního portálu Realcity.cz. Až budete např. hledat pronájem či prodej bytu v Praze, vyhledávejte pomocí série parametrů (prodej či pronájem, typ nemovitosti, cena, dispozice, užitná plocha), hledejte nemovitosti ve vašem okolí, aktivujte si automatické upozornění na nové inzeráty, prohlížejte nabídky podle REALCODE (kombinace znaků u inzerátů v časopise REALCITY nebo na internetu), ukládejte si své oblíbené nabídky nebo sledujte konkrétní realitní kancelář. V dlani se vám tak otevře nabídka více než 83 000 inzerátů.